#

Cinci lucruri de facut la inceput de an

Pentru ca inca nu ne-am intalnit anul acesta prin intermediul articolelor despre management, va doresc ca noul an sa fie cel care va determina o schimbare pozitiva accelerata in practicarea managementului de catre fiecare dintre dumneavoastra cu rezultate dintre cele mai spectaculoase asupra performantelor organizatiilor pe care le conduceti.

Urarea din debut se bazeaza si pe credinta ca anul acesta va fi un an de schimbari pozitive mai rapide in mediul extern, fiind un an in care analistii prevad relansarea mai multor industrii si o crestere mai sustinuta a intregii economii romanesti. Ce ar trebui sa faca managementul autohton pentru a beneficia de aceste oportunitati oferite de macromediu si totodata de optimismul crescut ?

In primul rand, ar trebui sa treaca foarte repede la actiune si sa depaseasca tendinta fireasca de adaptare treptata dupa perioada de concedii. O energie suplimentara adusa in organizatie de catre managementul companiei castiga timp pretios in lupta de piata cu ceilalti. Rolul managerului este de a se afla la inceputul fiecarui an in mijlocul oamenilor sai si de a se asigura ca operatiunile pornesc cu toate motoarele inca din primele zile ale anului.

In al doilea rand, ar trebui sa se ocupe de climatul organizational si de alinierea actiunilor tuturor departamentelor inca de la inceputul activitatii dintr-un an. Daca operatiunile debuteaza cu aceleasi probleme nerezolvate de anul trecut, entuziasmul echipei si moralul acestora vor scadea cu efecte vizibile asupra rezultatelor organizatiei. Managementul ar trebui sa aiba o atitudine optimista si relaxata care sa dea incredere echipei si elan la inceput de an.

Totodata, ar trebui sa vina cu masuri punctuale eficiente la problemele din anul trecut care sa creasca increderea echipei intr-o perspectiva mai buna. Ar fi foarte bine ca inceputul de an sa inceapa cu realizarea planului de actiuni care sa ofere o directie si coerenta actiunilor tuturor departamentelor si proceselor implicate. Acest plan ar trebui sa fie aliniat la planul strategic si la bugetul organizatiei care au fost fundamentate la sfarsitul anului anterior.

Daca planul strategic si bugetul nu au fost inca realizate, incepeti cu acestea, insa incercati sa le fundamentati cat mai repede pentru a nu pierde timp in implementare. Este foarte important ca planul de actiuni sa fie realizat impreuna cu intreaga echipa manageriala si nu sa para un plan conceput intr-un laborator si impus organizatiei.

Un alt lucru important de facut este sa va analizati comportamentul managerial din anul anterior si sa decideti ce anume nu a adus rezultatele asteptate in organizatie in anul anterior. Este bine ca pentru a obtine rezultate din ce in ce mai bune sa decideti ce trebuie sa faceti dumneavoastra ca manageri si leaderi ai organizatiilor pe care le conduceti. Ma bazez pe aceasta recomandare, in special pe bine cunoscuta afirmatie a lui Einstein care spunea ca „a face acelasi lucru si a te astepta la rezultate diferite poate fi una dintre definitiile nebuniei”.

Nu in ultimul rand este de dorit ca din planul de actiuni pe anul in curs al organizatiei sa extrageti acele actiuni care trebuie sa duca la o schimbare de substanta in organizatie sau care pot avea un impact mare in rezultatele pe care compania dumneavoastra le obtine. Acestor actiuni trebuie sa le acordati o importanta mai mare decat celorlalte si sa le asumati ca si obiective personale.

Va urez un an 2014 plin de realizari si sa ne regasim cat mai des discutand despre tehnici si practici de management cu impact major in organizatiile pe care le conducem!

**Din seria articolelor publicate bilunar in Ziarul de Iasi, scris de Dan Schipor, Managing Partner – Daris – your management partner. Articol aparut la data de 20.01.2014.

Lasa un comentariu

Vezi comentariile